Attacks in Paris, 2015: between TV drama and outrage of Internet social networks
Main Article Content
Abstract
Objective: to understand the message of the TV news in contrast to the emotional and value expressions in the social networks about the terrorist attacks in Paris, 2015.
Methodology: a qualitative research that comprises a comparative and content analysis helping to understand, by contrast, expressive processes of the TV news compared to evaluative and emotional processes of social network users in regard to the terrorist attacks in Paris, 2015. Information from two Facebook pages was collected. The dramatic value of the TV news which covered the attacks in Paris was contrasted with the emotions and user ratings of networks with respect to the same event.
Results: they showed that TV news standardizes broadcast of the message and does not diversify its expressions, unlike the social networks which are loaded with diverse emotional expressions against an event. The contrast generated an understanding of other political perceptions of France in which it does not appear as a victim of the attack but as a cause.
Conclusions: it is concluded that social networks are changing how people participate politically. Television no longer imposes a comprehensive interpretation of events. Internet gives voice to informal political actors that open up new sources of interpretation and participation through value and emotional ways of politics.
How to Cite
Downloads
Metrics
Article Details
Social Networks vs. TV news, Politics, Emotions
Ardevol, E., y San Cornelio, G. (2007- N° 7). Si quieres vernos en acción: You- Tube.com. Prácticas mediáticas y autoproclamación en Internet. Revista Chilena de Antropología Visual , 1-29.
Bauman, Z. (2008). Miedo líquido. Buenos Aires, Argentina: Paidos.
Bauman, Z., y Lyon, D. (2013). Vigilancia líquida. Buenos Aires, Argentina: Paidos. British Broadcasting Corporation, BBC. (2015). Francia: lo que se sabe de los ataques reivindicados por Estado Islámico que dejaron al menos 132 muertos en París enlace: www.bbc.com/mundo/noticias/2015/11/151113_paris_ ataque_ep
Bergman, M. (2001). White Paper: The Deep Web: Surfacing Hidden Value. The Journal of Electronic Publishing. Recuperado de: http://quod. lib.umich.edu/cgi/t/text/idx/j/jep/3336451.0007.104/--white-paper- the-deep-web-surfacing-hidden-value?rgn=main;view=fulltext
Bourdieu, P. (1997). Sobre la televisión. Barcelona, España: Anagrama.
Camps, V. (2011). El gobierno de las emociones. Barcelona, España: Herder .
Carlon, M. (2013). Televisión y masas. De la representación histórica a la nueva etapa de mediatización. En M. Mestman. Masa, pueblo, multitud en cine y televisión (págs. 69-89). Buenos Aires, Argentina: Editorial Universidad de Buenos Aires.
Castells, M. (2001). La era de la información Vol. II. Mexico : Siglo Veintiuno.
Castells, M. (2009). Comunicación y poder. Madrid, España: Alianza Editorial.
Castells, M. (2012). Redes de indignación y esperanza. Madrid, España: Alianza Editorial.
Cicco, J. D. (2008). Youtube: El archivo audiovisual de la memoria colectiva. Recuperado de: http://www.palermo.edu/ingenieria/downloads/pdfwebc&T8/8CyT06.pdf
Gubern, R. (2007). El eros electrónico. Mexico: Tauros.
Jenkins, H. (2008). Convengersce Culture. Barcelona, España: Paidos
Keck , M. y Sikkink, K. (1998). Redes transnacionales de cabildeo e influencia. Ithaca,Nueva York: Cornell University Press.
Lipovetsky, G. y Serroy, J. (2009). La pantalla global. Barcelona, España: Anagrama.
McLuhan, M. y Powers, B. (1995). La aldea global. Barcelona, España: Gedisa.
Página Anti Iluminati (2015). Facebook: Anti Illumitati 503. Enlace: facebook.com/AntiIlluminati503/
Página Colectivo Dignidad (2015). Facebook: Colectivo Dignidad. Enlace: Facebook.com/COLECTIVODIGNIDAD.ORG/?fref=ts
Rosanvallon, P. (2008). La contrademocracia. Buenos Aires, Argentina: Manantial.
Sartori, G. (1997). Homo videns. Madrid, España: Tauros.
Sassen, S. (2010). Territorio, autoridad y derecho. Buenos Aires, Argentina: Katz.
Sibilia, P. (2008). La intimidad como espectáculo. Buenos Aires, Argentina: Fondo de Cultura Económica.
YouTube: Emisión de los atentados en Paris, CNN: Enlace: youtube.com/watch?v=1P0FiwWUl8E
YouTube: Emisión de los atentados en Paris, Canal 13 Televisión: Enlace: youtube.com/watch?v=pmj5VdeLSZA
YouTube: Emisión de los atentados en Paris, Fox News: Enlace: youtube.com/watch?v=UeaCHfhwHSw
Once the manuscript is approved, the authors should file and sign the Right Transfer Format.